mandag den 15. oktober 2012

Danmarks modigste pige!

Så du Fie Laursen på TV i går?

Det gjorde jeg og jeg er dybt imponeret!
Her går en pige på 16 år rundt og bliver punket af sine jævnaldrende. Hun bliver ganske enkelt mobbet. Og ja, det kan godt være, mobning er gået hen og blevet lidt et mode-fokus, men uanset, hvordan vi vender og drejer det, så er mobning et problem, hvor ingen vinder. Alle taber; ALLE!


Fie Laursen (foto tyvstjålet fra fielaursen.dk)


Jeg kender selv til, hvordan det er at være den, der ikke regnes for noget. Den, der må tage skraldet for andres usikkerhed og tage slagene for andres manglende mod til at være den, de er. Jeg véd, hvordan det føles, når det, man siger og gør i bedste fald bliver ignoreret og i værste fald latterliggjort - for derefter at opleve, hvordan andre kan sige eller gøre præcis det samme og modtage klassens bifald og begejstring.

For er der én ting, de færreste har fanget, når det gælder mobning, så er det, at mobning ikke handler om drillerier. Mobning stikker langt dybere end "sjove" bemærkninger og ubetænksomme pranks. Mobning handler om noget, der ligger langt dybere end almindelig drilagtighed.

Mobning handler nemlig dybest set om at være udenfor...

Når du bliver mobbet, så er du ikke en del af fællesskabet. Du bliver ikke inviteret til pyjamasparty, filmaften og fødselsdag, medmindre forældrene til den, der inviterer, har forstået, hvor vigtig opgaven som opdrager er.

Når du bliver mobbet, vil ingen være i gruppe med dig, medmindre de véd, du kan sikre dem sejren i en konkurrence -  og selv da kan du ikke være sikker...

Når du bliver mobbet, vil ingen grine af dine vittigheder, men andre gentager gerne dine vittigheder og høster anerkendelse for dem.

Når du bliver mobbet, er der pludselig opdaget på den ledige stol.

Når du bliver mobbet, kan du ligne en fotomodel og alligevel blive kaldt grim og ulækker.

Kort sagt: Når du bliver mobbet, vil alt, du foretager dig, blive kvitteret negativt!

Derfor er jeg dybt imponeret over Fie Laursen. Hun var for to år siden uden tvivl Danmarks Modigste Pige.
I dag er hun 18 år og Danmarks Modigste Unge Kvinde.

Nu læser Fie Laursen sikkert ikke min blog. Hun har nok alt for travlt med at besvare mails og kommentarer fra hendes mange fans og støtter på sin blog. Men jeg vil nu alligevel sende dig en hilsen, Fie:

Når nogen kan finde på at sammenligne dig med en abe fra Zoologisk Have, skal du bare vide, at det overhovedet ikke har noget med dig og dit udseende at gøre. Med fare for at nogen synes, jeg er en gammel gris (jeg er 39) vil jeg sige dig en ting:


Du er gudesmuk!

Og hvis nogen siger noget andet, så er de altså ikke ved deres fulde fem.
Hvis du, som læser min blog, gerne vil have syn for sagen, så kig forbi Fie Laursens blog. Hvis du ikke er enig med mig i, at hun er et emne som fotomodel, så skulle du nok overveje et godt tilbud fra Louis Nielsen...

Men endnu vigtigere, Fie:

Alt det, du har været igennem, er med til at styrke dig som menneske og uanset, hvad der sker i fremtiden, skal du holde godt fast i, at du er et fantastisk menneske, som enhver burde være beæret over at kende.

Og så en lille opmuntring: den, der bliver mobbet som barn eller ung er ofte den, der har sucess senere i livet! Verden ligger for dine fødder og med det mod og den styrke, du har, ville verden være et dårligere sted uden dig!

Læs gerne mere om min egen historie her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar! Det er altid en glæde at få respons!

Hvis du har kommenteret som anonym, kan du altid vende tilbage til indlægget og se, om der er blevet svaret på din kommentar.

Har du derimod identificeret dig selv, f.eks. som registreret bruger eller med din Googlekonto, kan du vælge at få tilsendt besked ved at sætte vinge ved boksen "Underret mig."