tirsdag den 26. februar 2013

Så er foråret på vej!

Endelig!

Så kom det, jeg har gået og ventet på længe. Hvert eneste år omkring februar eller marts er der en dag, som ikke ligner alle de andre. Det er en dag, hvor jeg på en eller anden måde bare fornemmer en forandring, uden jeg helt kan sætte finger på, hvad det er, der gør dagen speciel.



Lyset fra solen spiller helt klart en rolle, men vi har jo haft fin sol nogle af dagene i denne måned allerede, så der er mere i det end det.



Og vintergækker har vi såmænd haft i haven de seneste uger, så det er heller ikke dét. For ikke at forglemme de fine erantis, der lægger striber af gult langs hækkene...

Måske er der et eller andet i luften? Noget, der først fornemmes, når vinden drejer i en bestemt retning?

Eller måske er det bare en blanding af forskellige ting, der finder hinanden på samme dag og vupti! Så er dagen blevet noget helt særligt...

Hvad der end gør det, så er dagen i dag for mig den første forårsdag i år! Og ja, jeg er ganske klar over, at foråret officielt starter 1. marts og at meterologerne sikkert har en mere præcis definition på forår.

Men jeg er ligeglad! Forår, det er i dag og sådan er det bare, uanset hvad de kloge siger!



Så nu er det nok snart tid til forårsrengøring både inde og ude, men den tid, det tidsspilde...
I dag - og den næste uges tid - vil jeg blot nyde det tidlige forår med smil på læben samt en bog i den ene hånd og en kop kaffe i den anden.

Glædeligt forår!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar! Det er altid en glæde at få respons!

Hvis du har kommenteret som anonym, kan du altid vende tilbage til indlægget og se, om der er blevet svaret på din kommentar.

Har du derimod identificeret dig selv, f.eks. som registreret bruger eller med din Googlekonto, kan du vælge at få tilsendt besked ved at sætte vinge ved boksen "Underret mig."