søndag den 28. april 2013

En sur gammel mand!

Der er sket noget helt forfærdeligt for mig for nylig. Jeg har stiftet bekendtskab med en sur gammel mand!

Han er et skrækkeligt menneske, der strækker sig til det yderste for at skælde ud over alt muligt og skaber en utrolig dårlig stemning omkring sig.

Der er ikke den ting, han holder sig for god til at brokke sig over:

Så er det mine børn, der larmer for meget og adlyder for lidt, så er vejret dårligt, så er det journalister, der ikke kan skrive ordentligt dansk og så er det priserne på dagligvarer, der er steget for meget...

I det hele taget er der et hav af ting og emner, han går og brokker sig over og det er ikke til at holde ud!

Jeg ville sådan ønske, at jeg kunne få ham ud af mit liv eller at han i det mindste kunne dæmpe niveauet af beklagelse og utilfredshed - bare en anelse, for jeg bliver træt i hovedet af det!

Gid, jeg kunne slippe for den sure, gamle stodder! Men det kan jeg desværre bare ikke, for han er mig...



Jeg ved ikke, hvad det er, der sker med mig, men det er, som om en eller anden mystisk kraft har overtaget min tankegang og fjernet den sunde fornuft. Måske er jeg bare ved at blive gammel og tvær?

Min 40 års fødselsdag nærmer sig med skræmmende fart og til august er jeg ikke længere en frisk, ung mand i trediverne.

Så er jeg i stedet en gammel og træt far til fire børn, hvoraf de to er teenagere... hey! Så er det jo derfor! Teenagere kan da hyle enhver ud af den, ligegyldigt, hvor stor tålmodighed, man normalt har.

Dejligt med en forklaring, der ikke blot kan undskylde min adfærd, så jeg slipper for ansvaret, men som faktisk også sætter en hel del på plads for mig. Nu er det ikke længere et mysterium, hvorfor gamle mænd tit er sure. Det er simpelthen naturens orden?

Så... nu har jeg det godt igen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar! Det er altid en glæde at få respons!

Hvis du har kommenteret som anonym, kan du altid vende tilbage til indlægget og se, om der er blevet svaret på din kommentar.

Har du derimod identificeret dig selv, f.eks. som registreret bruger eller med din Googlekonto, kan du vælge at få tilsendt besked ved at sætte vinge ved boksen "Underret mig."